måndag 14 februari 2011

Satans Påfund.

Så, då var jag här igen. Efter att ha pinkat lila lite över allt. Inte skrivit, inte dikterat. Men pressen från alla översminkade små förståsipåare blev för stor.

Och det är alla hjärtans dag. Vilket får mig att storfundera på allt vad "Kärlek" och resten som man kan parallellkryssa mellan heter.

Vad är felet på världen när man påstår att Alla Hjärtans Dag uppfanns av en munk?

Visst helikopterplattan vigde nyförälskat patrask bakom hörn i hemlighet. Men har det likt julen något att göra med godis och konsumtionen som uppkommit runt en bra trist och tunn story?

Tror att företagen hittar på, lurar alla små kära 97-or till att köpa hjärtformade chokladpraliner för ockerpriser...

Som självutnämn kärleksmästare undrar jag också varför man ska "ta hand om varandra extra" nu just denna måndag?

Låt kärleken hänga fritt jämt. Ta hand om högerhanden hela tiden, vårda den. Eller varför inte vänsterhanden för alla röda hjärtan där ute (hehe)

Sen, på detta fick jag till min förfäran se när "storbloggerskan" Kissies lillebror fullständig massakerade rockmusiken under något skittrendigt "Event"

Det är fan sjukt så ultrabegåvade dessa bloggare är, skapa lektyr för var man. Sedan på det kan man även supa sig full och skryta om det samt sjunga av någon anledning.

Gillar koncepter dock. Skriv dig populär. Sedan kan du när du ändå är på toppen försöka hoppa ännu högre och skaffa skivkontrakt, hur musikaliskt vrålborta du än är.

Idealen på människorna är inte heller det yppigaste. Jo yppigt är det, Yppigt så långt och hårt in i kaklet att det går ut på andra sidan.

Kanske sådan man ska bli, yppiga-Adam liksom. Fan det skulle vara något.

Sedan på det ska man skaffa partner som man kan gillar mera idag är vad man gör alla andra dagar, för det är så det ska vara.

Nu ska jag gå och leta efter någon barnmat att trycka i mig, vill juh inte gå och bli tjock.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar