fredag 21 maj 2010

Trafikskola

Fumlar och famlar och ramlar fram och tillbaka, veckorna håller inte hastighetsbegränsningen. Att begränsa sig är att skära av en del av sig själv, att vägra inse att man har begränsningar kan dock vara värre. Man måste trots allt stanna för rödljus.

Jag har en vän, hon kväver mig för hon förstår inte att hon kväver sig själv. Hon kör för långsamt, hon orsakar seriekrock. Hon är oförmögen att lägga i en högre växel och hon tror att vi fortfarande har vänstertrafik i Sverige.

Vänstertrafik ligger inte i tiden men de knappar in, de djävlarna. Att rösta ”grönt” för att rädda klimatet är som att köpa en Sex Pistols T-shirt på H&M och tro att man är punk.

Folk behöver lite mer punk i livet tycker jag, folk borde smaka på känga och det finns så många jag vill slå in käften på. Men deras läppar förblir ospruckna och mina egna läppar, de ler, trots att jag håller på att spy.

Jag förstår inte alla trafikskyltar, det finns så många. Ibland så kryper det i mitt skinn du vet, vi har alla upplevt det, vi har alla vridit oss mellan lakanen (Men åh det finns olika anledningar).

Mitt emot mig på pendeltåget sitter en flicka i yngre tonåren. Hon har inte hunnit sminka sig innan hon gick hemifrån. Nu sitter hon och kletar något som liknar bebisbajs i sitt snorkiga ansikte. Jag undrar stilla varför.

Vid pendeltågsstationen finns inga vägskyltar men man blir ledd i alla fall. Vid spärrarna står en dam i en gul reflexväst och delar ut lappar. Lappen är en hälsning från Polisen i Stockholms län. ”Vi vill härmed meddela att vi ökar arbetet mot ungdomsfylleriet. Polisen kommer nu i större utsträckning att beslagta tonåringars alkohol samt avbryta fester där det dricks alkohol. Om du ser en grupp supande ungdomar, ring polisens hjälptelefon på 14 144. Tack för din hjälp.”

Nu vet jag att jag ska förvara min sprit längre ner i väskan.

Karin

1 kommentar:

  1. Cedric bixler-zavala (Från at the drive-in och Mars Volta) påpekade under en intervju att punklooken, hur det ska låta och se ut, bara skapades för att Malcolm Mclaren skulle kunna sälja kläder i sin klädaffär.

    SvaraRadera