fredag 25 juni 2010

smärtsamt att veta att kafka var bättre på kärlek än jag

i slutändan vet jag att det är sant:
det är dig alla mina dikter handlar om
och inte bara de romantiska, utan även de fula och ledsna

jag baserar mina kärleksfulla kärleksdikter på:
din göteborska dialekt, ditt bruna hår
dina skivor och dina lila lakan
ditt sätt att dra av mig t-shirten (och le åt att jag ens satte på mig den)
ditt sätt att röra vid mig
och din kuk pulserande under tunna kalsonger

men min bitterhet kommer från:
den där flickan du pratar om som går i din skola
hur du ständigt insisterar att du är hetero
(jag hatar heterosexualitet, jag hatar monogami, jag hatar att vara kär, jag hatar dina vackra jävla ögon, jag hatar din kuk i mig, jag hatar män, jag hatar dig)
och att du aldrig kommer hålla min hand bland andra människor

1 kommentar:

  1. va vacker, så ledsam men ändå så fin. man blir helt indragen... gillar ditt sätt att utrycka dig. man ser bilder. coolt

    SvaraRadera