lördag 26 juni 2010

Tillämpning

När ska du ha inflyttningsfest? Fast det kanske inte behövs. Det blir så omständ(lig)t. Dock måste jag medge att jag tycker om kalas, i alla fall när jag är på det humöret. (Vem gör inte det?) Och jag blir mer partysugen ju längre tiden går.

Man bör nog inte lägga alltför stor vikt vid inredningen. Bara det är mysigt och känns bra, liksom. Skit samma om det är en soffa eller en säng man sitter på. Skit samma om man dricker kaffe ur en mugg eller en kopp. Skit samma om man borstar tänderna med Colegate eller Pepsodent.

Eller?

Jag har en talang som jag kanske inte alltid visar för allmänheten. Det är det som är talangen. Grejen är bara att jag tillämpar den närhelst jag vill och utan förvarning. Det är det som är talangen. Jag tillämpar den närhelst det lämpar mig.

Så se upp, för en dag byter jag täckmantel! Inte krävs det någon adressändring för det, men du kanske måste ändra vissa uppgifter i ditt mentala kontaktregister. Du kanske måste placera om dig själv, och kanske måste du måla om din verklighet i andra färger. Det är det jag håller på med, om du undrar. Jag målar om, bygger nytt. Gör om, gör fel. Men tack ändå.

Jag vet inte vad jag ska tycka om att tycka om. Det är alltför enkelt att spela Broder Daniel och så var det inte mer med det. Det är alltför svårt att förklara och så var det inte mer med det.

Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar