onsdag 16 juni 2010

Karin funderar på Överskottsbolaget

Folk som har en tendens att skapa ytspänningar brukar också ha svårt att hitta lämpliga trasor att torka upp vattnet med när det rinner över. Förr eller senare kommer det hända, någon kommer att släppa en sten så att vattnet forsar längs sidorna, ner på den fina, dyra duken.

Man behöver rötterna djupt rotade i jorden, man behöver andras rötter djupt rotade i sin egen jord och man behöver vara rotad i andra, man behöver tränga in i dem, luckra upp och kanske röra om lite. Tillsätta syre och kanske nån sån där växtvitamin man kan köpa på Plantagen.

Hur jag än resonerar kommer jag fram till en enda sak. Det finns inga dåliga väder, det finns bara dåliga kläder.

Man kan göra på flera sätt, antingen kan man ta av sig varje tråd man har på kroppen, ställa sig naken och låta regnet kyla ner ens hud (ännu mer). Man kan också köpa fula regnkläder och gummistövlar. Om man packar in sig själv med ett lager av mintgrön galon kan man vara säker på att man slipper bli våt. Men det känns inte så fashion, eller vad vet jag, jag har ingen modeblogg. Det tredje sättet är att helt enkelt köpa ett paraply men då kan man inte vara hundra på att man har det på det torra. Ibland regnar det ju från sidan, ni vet, när det blåser, och då kan det vara svårt att parera. Däremot kan man hitta väldigt billiga paraplyn, på ÖB kostar de bara 19:90. Jag vet för jag brukar handla där.

1 kommentar: